MOJE SANKTUARIUM

MOJE SANKTUARIUM

Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 24 czerwca 2013

Boczniaki inaczej

Zgodnie z obietnicą zamieszczam przepis na flaczki z boczniaków. Dopiero niedawno odkryłam to danie i z kilku przepisów stworzyłam swój własny. 


 Potrzebne nam będą:
 ok.500g boczniaków

2 marchewki
2 pietruszki

1 duża cebula
natka pietruszki
por

1/2 szklanki płatków owsianych górskich

kilka łyżek oleju rzepakowego lub oliwy

3 liście laurowe

4 ziarenka ziela angielskiego

czubata łyżeczka słodkiej papryki w proszku

czubata łyżeczka majeranku

niepełna płaska łyżeczka pieprzu ziołowego

szczypta gałki muszkatołowej
4 łyżki przecieru pomidorowego

3 większe ząbki czosnku

czubata łyżeczka musztardy

Płatki zalać szklanką gorącej wody, przykryć i odstawić na pół godziny. 

Obrane i starte na tarce o dużych oczkach marchewki i pietruszkę wrzucam na rozgrzany olej, dodaję pokrojony por i mieszając smażę na średnim ogniu na złoty kolor, zalewam ok 1,5 l wody, zagotowuję, zmniejszam płomień na mały, dodaję płaską łyżkę soli, kładę uchyloną pokrywkę i tak gotuję. W trakcie dodaję ziele angielskie, liście laurowe i resztę składników.
Obraną cebulę pokrojoną na ćwiartki przypalam z każdej strony na patelni (ceramicznej lub teflonowej), dorzucam do garnka.
Przepłukane i osuszone papierowymi ręcznikami boczniaki kroję na paseczki, wrzucam na patelnię z rozgrzanymi 4 łyżkami oleju i smażę od czasu do czasu mieszając aż puszczą sok, wchłoną go i nieco się podsmażą, dodaję paprykę w proszku i pieprz ziołowy i podgrzewam jeszcze przez chwilę mieszając tak by grzyby dokładnie pokryły się przyprawami, przerzucam do garnka.
Po ok 30 minutach gotowania dodaję roztarty w palcach majeranek oraz płatki zmiksowane na "kaszkę" w blenderze wraz z wodą, w której się moczyły oraz przecier pomidorowy. Wciskam przez praskę czosnek, mieszam i po chwili wyłączam gaz. Przyprawiam  gałką, musztardą, ewentualnie dodatkową porcją soli i pieprzu. Przed podaniem posypuję zieloną pietruszką.
 Smacznego :)



19 komentarzy:

  1. fryzjerka u Nas w firmie ma hodowle boczniaków więc jeśli będziesz chciała dobre i świeże, zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie skorzystam z propozycji:) Dm Ci znać Sonju bo uwielbiam to danie:)

      Usuń
  2. Wyglądają bardzo apetycznie , muszę spróbować wykonać.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo szybko sie je robi, spróbuj koniecznie.

      Usuń
  3. Wyglada bardzo apetycznie, ja bardzo lubie boczniaki... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda smakowicie - a szybko to się robi?
    Pozdrawiam, Marlena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo szybko a wychodzi cały garnek więc oplaca sie je robić. Na zimę to wspaniałe danie bo bardzo rozgrzewa:)

      Usuń
  5. Na samo słowo flaczki już mi slinka pociekła:)
    Boczniaków nigdy nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale jestem głodna!!!!pychotka:)pachnie w całym laptopie:)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Jejku jakie to musi być dobre!!! Ja przeważnie boczniaki robię tak jak kotlet schabowy:)
    Muszę spróbować Twój sposób, może w sobotę...ale będzie wyżerka:)
    Pozdrawiam serdecznie, spokojnej nocy zyczę:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja do tej pory też zawsze smażyłam boczniaki w panierce ale w zupie sa zdrowsze:)

      Usuń
  8. Olá amiga,obrigada pela visitinha!!!Amo sua atenção!!!
    Que delícia!!!Amei a sugestão!!!

    Beijos do Brasil, Marie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak dorwę gdzieś boczniaki, chętnie spróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Z pewnością skorzystam...jadłam boczniaki jedynie w wersji "schabów";))
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  11. Olá Kasia. Esse prato deve ser delicioso. Vou anotar a receita.
    Beijos. Feliz 3ª feira.

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajny przepis z płatkami owsianymi. Takiego jeszcze nie robiłam. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzięki, że mnie znalazłaś, bo tak, ja trafiłam do Ciebie :)
    Przepis brzmi smakowicie, od razu włączyła mi się lampka - czy można robić te flaczki z innych grzybków ? Gotowałam już flaczki z różności, oprócz oryginału oczywiście i dalej eksperymentuję :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę,że z innych grzybów też będzie smakowało:)) musze spróbować:))

      Usuń
  14. Jeszcze nigdy boczniaków nie jadłam:) Na pewno spróbuję bo pysznie danie wygląda!!!Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń