MOJE SANKTUARIUM

MOJE SANKTUARIUM

Łączna liczba wyświetleń

sobota, 23 lutego 2013

Mały kursik: jak ozdobić drewniany pojemnik

Pokażę Wam, jak w prosty sposób zrobić bardzo ładny i praktyczny pojemnik np.na długopisy. Pewnie myślicie,że ozdabianie przedmiotów metoda decupage jest bardzo skomplikowane? Tak naprawdę wcale tak nie jest i sprowadza się to do wycinania (wydzierania), naklejania i lakierowania.


  Do wykonania tej ozdoby potrzebne bedą:
-drewniane pudełko
- farba emulsyjna lub akrylowa (ja użyłam zwykłej emulsji jaka mi została po malowaniu ścian)
- klej do decupage lub do drewna lub po prostu klej magik
- serwetka z motywem, jakim chcemy ozdobić nasz pojemnik
- lakier do drewna (najlepiej bezzapachowy, półmatowy,akrylowy,szybkoschnący)
 -płaski pędzelek.


Drewniane pojemnik (o gładkiej powierzchni) pomaluj dwu- lub trzykrotnie farbą. Po nałożeniu pierwszej warstwy farby poczekaj aż wyschnie, to samo powtórz z drugą  lub trzecią warstwą.

Teraz wybierz interesujący cię motyw, który pojawi się na pojemniku. Motywy zazwyczaj się wydziera z serwetki, można je także wyciąć. Po wycięciu lub wydarciu kawałka serwetki, pozbaw ją dwóch spodnich warstw. Na pojemnik naklej tylko warstwę ze wzorkiem.
 Niektórzy wybierają ładne serwetki we wzory i zaklejają nimi całość przedmiotu - inni preferują malowanie i doklejenie motywu z serwetki jako dodatek.

 Umieść teraz wzór na pojemniku i wygładź go pędzelkiem. Następnie nałóż klej na papierowy wzór zaczynając od środka ku brzegom i poczekaj aż wyschnie. Staraj się delikatnie wygładzać powierzchnię serwetki. Trzeba bardzo uważać, żeby się nie podarła.


Aby dodatkowo ozdobić nasz pojemnik możesz domalować coś farbami np. trawę:)

Po całkowitym wyschnięciu kleju i farby lakierujesz i znowu czekasz aż wyschnie- i tak kilka razy. Każdą warstwę możesz nakładać dopiero po wyschnięciu poprzedniej!Jeżeli chodzi o nasz pojemnik wystarczy go polakierować 3 lub 4 razy.Chodzi o to, aby powierzchnia przedmiotu była gładka.. Wszystko zależy od tego, jaki efekt chcemy uzyskać.


41 komentarzy:

  1. Super, faktycznie jak wcześniej pisałaś , jest to proste. Jejku szkoda że nie mam w domu pojemnika bo już bym robiła. Pięknie wyszło to pudełko !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kup w internecie pudełka, serduszka itp. i działaj w razie czego pomoge ci:)

      Usuń
    2. No pewnie , że kupię i zrobię bardzo mi się podoba to co robisz. Dzięki Kasia za zachętę i ten post. Super znowu w domu będzie trochę spokoju jak będę zajęta !

      Usuń
  2. Genialnie wygląda i zdaje sie takie proste...kusisz Kochana!!!
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  3. Super kursik ciągle mam jeszcze chcę coś tworzyć może i się odważę w końcu to wiem już gdzie sięgnąć..

    OdpowiedzUsuń
  4. Spróbuj bo to jest bardzo proste:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Querida Kasia,
    fiquei muito feliz com sua presença em meu aniversário, obrigada pelo enorme carinho!!
    Um beijo e bom final de semana!
    Simone

    OdpowiedzUsuń
  6. Oi Kasia. Que trabalho lindo! Olhando a primeira imagem , pensei que fosse pintura. Muito delicado e gracioso. Parabéns pelo lindo trabalho em decoupage!!!
    Beijos e feliz final de semana.

    baudaarteira.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Querida Kasia,
    vou considerar ter recebidos as flores, mesmo que virtuais, o que vale é a intenção e o desejo de tê-las me enviado....muito obrigada...são lindas!!
    Beijos!
    Simone

    OdpowiedzUsuń
  8. Lindo trabalho de decoupage, parabéns amiga!
    Adorei o pap!
    Bom final de semana!
    bjus!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja nie mam cierpliwości do wygładzania serwetki pędzelkiem. Mam szmatkę (chyba satynową) i nią przyciskam motyw do ozdabianego przedmiotu. U mnie się sprawdza, bo jeśli powierzchnia jest falista można idealnie do niej przykleić serwetkę. Gdy już przyklejona serwetka wyschnie, dopiero wtedy ją smaruję rozwodnionym wikolem.
    Pudełeczko śliczne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieki za radę, zawsze mozna sie czegoś ciekawego dowiedzieć od innych bardziej doświadczonych:))

      Usuń
  10. Kasiu, coraz więcej cudeniek u Ciebie
    jestem pod wrażeniem!
    ja dzisiaj kupiłam sobie grubosza i szukałam doniczki do niego, białej...masakra...kolorowych jest tyle, że zdecydować bym się nie potrafiła, a białych...jak na lekarstwo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musze też pomysleć o nowych roślinkach. Fajne białe doniczki sa w Ikea (te metalowe, pomalowane na biało z koronką), ale nie do każdego kwiata pasują.

      Usuń
    2. tak! te doniczki są przepiękne!!! widziałam identyczne w kwiaciarni w Tesco, zajrzyj :)
      a dzisiaj kupiłam śliczną doniczkę w Home&You, ale na razie jedną, niestety przyjemności do tanich nie należą
      http://home-you.com/pl/salon-wazony-patery/166999376-Doniczka-Willow-5901162262303.html
      tą wybrałam :)

      Kasiu, a interesowałaś się może tildowymi rzeczami?
      http://allegro.pl/tilda-kroliczek-krolik-zuza-i-ptaszek-sweet-home-i3020357862.html

      http://betsypetsy.blogspot.com/2010/12/sniezynka.html

      bardzo mi się to podoba!:)

      Usuń
    3. Sonju już niczym więcej nie mam zamiaru się interesowac bo chyba bym zwariowała:) ale tildy są piękne, jednak nie będę ich szyła bo wtedy nie mogłabym chodzic spać:)doba jest za krótka więc zostane przy szydełku i decu:))

      Usuń
    4. tak, masz rację, co za dużo to nie zdrowo, ale ja choruję na tildy i chyba sobie na allegro coś zamówię
      chciałam króliczka i ptaszki :)

      a co do decu, poluję na tacę do kuchni :)

      Usuń
  11. Bardzo dziękuję za kursik! Jak tylko zdobędę coś drewnianego i farbę, to zabieram się do wypróbowania :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Kasia ładny pojemni i świetny kursik :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękujemy za odwiedzenie bloga.

    Dobry weekend.


    Audeni
    São Paulo, Brazil

    OdpowiedzUsuń
  14. Śliczny pojemniczek :) ja kilka razy próbowałam robić podkładki, ale szybko się zniechęciłam, bo serwetki mi się darły :(

    OdpowiedzUsuń
  15. Śliczny pojemnik!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Oi Kasia!
    Lindo porta canetas!Quando vi a imagem, pensei que fosse pintura, tão delicada...
    Tenha um ótimo domingo, e uma semana muito feliz!!
    Bj,

    nil

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo fajnie czyta mi się Twoje posty, możliwe, że będę wpadać tu częściej.
    Obserwuję i liczę na rewanż http://linka-kattalinka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny kursik, a tak przy okazji, jak Ty to robisz, że przy takiej pracy masz takie ładne paznokcie? Moje całkiem połamane...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat to paznokcie mojej koleżanki, która mi pomagała (ja robiłam zdjęcia:))) ale moje (tak myslę) tez są ok:))

      Usuń
  19. Super łatwe dla kogo - ja nie mam tyle cierpliwości i zostaje mi tylko podziwiać Twoje piękne prace :) ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet sobie nie zdajesz sprawy Ewa jakie to proste:))

      Usuń
  20. wow:) pierwszy raz do Ciebie trafiłam, ale uwielbiam takie manualne zadania i często podpatruję innych, a później bezwstydnie sama wykorzystuję podpatrzone pomysły:) muszę sobie przypomnieć szydełkowanie, więc z pewnością będę tu zaglądać:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Pięknie wyszło!!! Bardzo fajny i łatwy sposób, podoba mi się!!! I mam nadzieję, że w najbliższym czasie wykorzystam go:)
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to chyba najłatwiejszy sposób, bez udziwnień i wymyslania:)

      Usuń
  22. DZIEKUJE; NARESZCIE WIEM JAK TO IDZIE:o) tak krok po kroczku!!!

    OdpowiedzUsuń
  23. very useful tutorial!thank you very much!!!!

    OdpowiedzUsuń
  24. Pomyśleć, że wystarczy trochę farby i serwetka, żeby zwykły, drewniany pojemnik przemienić w miły dla oka przedmiot ;-).

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo lubię tę technikę. :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Muito obrigada pela visita e por ter colocado o link do meu blog !
    Teu blog é muito bom !
    Abraços Jane

    OdpowiedzUsuń
  27. Oo świetne :)

    http://oktawia-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń