MOJE SANKTUARIUM

MOJE SANKTUARIUM

Łączna liczba wyświetleń

sobota, 23 lutego 2013

Mały kursik: jak ozdobić drewniany pojemnik

Pokażę Wam, jak w prosty sposób zrobić bardzo ładny i praktyczny pojemnik np.na długopisy. Pewnie myślicie,że ozdabianie przedmiotów metoda decupage jest bardzo skomplikowane? Tak naprawdę wcale tak nie jest i sprowadza się to do wycinania (wydzierania), naklejania i lakierowania.


  Do wykonania tej ozdoby potrzebne bedą:
-drewniane pudełko
- farba emulsyjna lub akrylowa (ja użyłam zwykłej emulsji jaka mi została po malowaniu ścian)
- klej do decupage lub do drewna lub po prostu klej magik
- serwetka z motywem, jakim chcemy ozdobić nasz pojemnik
- lakier do drewna (najlepiej bezzapachowy, półmatowy,akrylowy,szybkoschnący)
 -płaski pędzelek.


Drewniane pojemnik (o gładkiej powierzchni) pomaluj dwu- lub trzykrotnie farbą. Po nałożeniu pierwszej warstwy farby poczekaj aż wyschnie, to samo powtórz z drugą  lub trzecią warstwą.

Teraz wybierz interesujący cię motyw, który pojawi się na pojemniku. Motywy zazwyczaj się wydziera z serwetki, można je także wyciąć. Po wycięciu lub wydarciu kawałka serwetki, pozbaw ją dwóch spodnich warstw. Na pojemnik naklej tylko warstwę ze wzorkiem.
 Niektórzy wybierają ładne serwetki we wzory i zaklejają nimi całość przedmiotu - inni preferują malowanie i doklejenie motywu z serwetki jako dodatek.

 Umieść teraz wzór na pojemniku i wygładź go pędzelkiem. Następnie nałóż klej na papierowy wzór zaczynając od środka ku brzegom i poczekaj aż wyschnie. Staraj się delikatnie wygładzać powierzchnię serwetki. Trzeba bardzo uważać, żeby się nie podarła.


Aby dodatkowo ozdobić nasz pojemnik możesz domalować coś farbami np. trawę:)

Po całkowitym wyschnięciu kleju i farby lakierujesz i znowu czekasz aż wyschnie- i tak kilka razy. Każdą warstwę możesz nakładać dopiero po wyschnięciu poprzedniej!Jeżeli chodzi o nasz pojemnik wystarczy go polakierować 3 lub 4 razy.Chodzi o to, aby powierzchnia przedmiotu była gładka.. Wszystko zależy od tego, jaki efekt chcemy uzyskać.